tirsdag 1. januar 2013

Fruktsalat/waldorfsalat *oppskrift*

I går hadde vi deilig kalkunbryst med poteter, saus, grønnsaker og selvsagt fruktsalat. Jeg har tidligere kjøpt, men fant ut at det var veldig mye bedre å lage den selv. Tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere. Denne kan selvsagt lages etter eget ønske, men min er veldig enkel.

Til 5 personer trenger du:

1 boks kremfløte
1/2 boks rømme
1 1/2 grønt eple
3 halve hermetiske fersken
ca 200g blå druer uten stener

Skrell og kutt eplene i små biter, det samme med fersken. Kutt druene i to og hell alt i en bolle. 


Pisk kremen sammen med 2 ss melis. Bland sammen rømmen og kremen med en slikkepott før du blander dette sammen med frukten. Ikke sikkert du trenger hele blandingen med rømme/kremfløte, men der må du nesten prøve deg frem. Er egentlig en smaksak.

Håper det smaker! Ha gjerne i ananas, litt lime og andre ting du liker å ha i. Kun fantasien setter grenser.

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett